Cecilie har vært ansatt i Brand Cognition siden 2010. Kjernekompetansen hennes er knyttet til merkevarestrategi. Hun har lang erfaring som prosjektleder, rådgiver og prosessfasilitator knyttet til utvikling av merkevareplattform, merkeposisjonering og merkearkitektur. Hun har også jobbet mye med markedsanalyser som input til merkestrategiprosesser, inkludert kartlegging av merkeassosiasjoner, merkepersonlighet og driveranalyser. Cecilie jobber med et bredt spekter av bransjer, organisasjoner og merkevarer.

Cecilie kom fra stillingen som daglig leder i Småfolk barnemat (tidligere datterselskap av TINE, senere Semper AB), hvor hun arbeidet fra 2006 til 2010. Som daglig leder hadde hun også det operative ansvaret knyttet til bygging og forvaltning av merkevaren Småfolk, og den produktporteføljen som merkenavnet omfattet. Hun jobbet bl.a med merke- og konkurrentanalyser, produktinnovasjon, merkearkitektur, category management, strategisk posisjonering og operasjonell markedsføring.

Cecilie har også 6 års erfaring som konsulent i markedsanalyseinstituttet Research International.

Hun er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI.