Telenor er en av Norges sterkeste merkevarer og en av de mest verdifulle merkevarene innen telekommunikasjon internasjonalt. Det har vært sentralt for Telenor å få inngående kunnskap om merkevaren og verdien som ligger i denne. Hva er «gullet» i merkevaren Telenor som skal forvaltes og bygges videre på i et stadig mer digitalisert marked under endring?
Brand Cognition har gjennomført dyptgående assosiasjonsstudier for å avdekke hvilke muligheter og utfordringer som ligger i merkevaren. Fordi Telenor-merkevaren benyttes på tvers av produkter, tjenester og målgrupper, er det gjennomført assosiasjonsstudier både for Telenor totalt og i flere produkt- og tjenestekategorier. Dette ut fra erkjennelsen om at innholdet i merkevaren er kontekstavhengig og for å forstå hvordan de ulike forretningsområdene påvirker hverandre.
Denne dybdeinnsikten har vært strategisk viktig som beslutningsgrunnlag for blant annet posisjonering av merkevaren Telenor, merkearkitektur og kommunikasjonsutvikling.
Ta gjerne kontakt med Steinar Henriksen dersom du ønsker å vite mer om hvordan vi jobber med å få en dypere forståelse av merkevarer gjennom assosiasjonskartlegging.