Stiftelsen Norsk Luftambulanse er en av Norges største ideelle organisasjoner og representerer spydspissen i den akuttmedisinske kjeden. Organisasjonens rolle og funksjon i det akuttmedisinske landskapet har endret seg fra da det første legehelikoptret ble innført i 1978 som en «dugnad» til at Norge har fått en nasjonal, offentlig finansiert luftambulansetjeneste. Som en konsekvens av dette var en ny strategi og ny retning påkrevd.
Brand Cognition bygget opp og drev frem en grundig strategiprosess med bred involvering og forankring blant interne og eksterne interessenter. Den strategi som ble vedtatt tydeliggjorde et formål og visjon for organisasjonen og definerte fokusområder for fremtidig formålsarbeid som innebar en vesentlig endring av fokus. Resultatet var en ny strategi forankret i den nye situasjonen som fokuserer på å levere formålsaktiviteter i tråd med givernes motiver for å støtte og for at luftambulansetjenesten stadig skal bli bedre og flere liv reddes.»
Ta gjerne kontakt med Steinar Henriksen dersom du vil vite mer om hvordan vi utvikler strategiplaner!