Grilstad står bak kjente og kjære merkevarer som Gullsalami, Jubelsalami og Trønderfår og er den ledende leverandøren av spekepølser i Norge.
I den norske dagligvarehandelen er det tøff konkurranse, og merkevareleverandørene må hele tiden jobbe for å beholde posisjonen sin. For Grilstad ble løsningen å tydeliggjøre posisjoneringen av modermerket Grilstad, samt få på plass en hensiktsmessig merkearkitektur som utgangspunkt for nye vekstinitiativ.
Gjennom en grundig prosess har Brand Cognition bistått Grilstad med innhenting av innsikt og bidratt i arbeidet med å posisjonere modermerket Grilstad. Med utgangspunkt i posisjoneringen har vi sammen definert en hensiktsmessig merkearkitektur med tilhørende retningslinjer for bruk av Grilstad-merket på nåværende portefølje samt nylanseringer. Målet med merkearkitekturen er å gi klare føringer for lønnsom innovasjon og vekst, uten at dette går på bekostning av kjerneporteføljen og verdien i modermerket.
Ta gjerne kontakt med Andreas Rydgren dersom du vil vite mer om hvordan vi jobber med utvikling av sterke merkevarer for å skape vekst.