De som lykkes med merkevarebygging vet at en av nøklene til suksess ligger hos de ansatte. Det er de som møter kundene, og det er de som lager de løsningene som kundene møter.
Egne ansatte er derfor et av de aller viktigste virkemiddelene man har for å realisere en ny merkevarestrategi. Utrolig nok er det ikke alle som utarbeider et «living the brand» program for de ansatte når en ny merkevarestrategi skal implementeres.
For at ansatte skal kunne bli «brand champions» kreves både en forståelse for den nye merkevarestrategien og et samsvar mellom denne strategien og de ansattes oppfatninger av hva som verdsettes i en bedrift. Dersom dette ikke er på plass, vil ikke den nye merkevarestrategien ha en den ønskede effekten på ansattes atferd.
Internasjonale undersøkelser viser at bedrifter som har ansatte som identifiserer seg med merkevaren «sin» gjør det bedre enn andre. Ta gjerne kontakt med vår rådgiver Andreas Rydgren for en uforpliktende «living the brand» prat!